Klasa II ogłasza, że nie zwalnia z tempa! Nadal, z ogromnym zaangażowaniem realizujemy zadania w ramach realizacji programu „Być jak Ignacy”.
W grudniu uczniowie realizowali kolejny blok tematyczny. Tym razem dotyczył laboratorium i stanowiska badań fal mózgowych.
Uczniowie w ramach zajęć:
– poznali mózg, jego funkcję i budowę,
– dowiedzieli się czym jest efekt pierwszeństwa i świeżości,
– zostali zapoznani z pojęciem „iluzji optycznych”,
– dowiedzieli się, jakie mogą być zmysły,
– poznali sposoby szybkiego uczenia się,
– usłyszeli o ciekawostkach dotyczących półkul mózgowych,
– dowiedzieli się, w jaki sposób można wspierać mózg, aby lepiej funkcjonował,
– poznali sposoby na poprawienie swojej koncentracji.
Powyższe informacje zostały przekazane w sposób interesujący dla ucznia, a więc w formie zabaw, ciekawej prezentacji multimedialnej, która była bogata w bardzo interesujące filmy edukacyjne.
Na zakończenie każdego bloku tematycznego uczniowie wykonują zadanie projektowe. Tym razem trzeba było stworzyć mapę myśli, która miała uporządkować materiał z zajęć od najbardziej ogólnego hasła, aż po najdrobniejsze szczegóły każdego zagadnienia.
Klasa II niniejsze zadanie wykonała w formie plakatu.
Tak więc, realizacja programu „Być jak Ignacy” wymaga dużego zaangażowania zarówno dla nauczyciela prowadzącego, jak i dla uczniów uczestniczących w Kole Naukowym. Zadanie projektowe miało być małym testem sprawdzającym- ile uczniowie zapamiętali z zajęć?
Relacja w formie zdjęć pokazuje wszystkim, że można się uczyć i bawić jednocześnie, a pozytywnych emocji przy tym nigdy nie brakuje!
mgr Ewa Mierzwa