Podsumowanie projektu edukacyjnego „Być jak Ignacy”

Klasa II w kwietniu zrealizowała zadania z VII modułu pt. „Kosmiczna przygoda”. Uczniowie dowiedzieli się, czym jest Układ Słoneczny, nauczyli się nazw planet i zapamiętali ich cechy. Dzieci poznały pracę astronauty, a także aktualne sposoby badania planet i przestrzeni kosmicznej. Jako zadanie projektowe, dzieci przygotowały model Układu Słonecznego.

Miesiąc maj poświęcony był na realizację VIII modułu pt. „Energetyczne wynalazki”. Ostatni dział poświęcony był poznaniu życia i postaci Ignacego Łukasiewicza oraz ewolucji światła. Ponadto, uczniowie dowiedzieli się, jak powstaje ropa naftowa i poznali zagrożenia związane z wyciekiem ropy naftowej. Zadaniem projektowym było przeprowadzenie eksperymentu z wykorzystaniem światła.

To były już ostatnie moduły. Na zakończenie projektu, każde Koło Naukowe miało za zadanie przygotować prezentację multimedialną o wybranym module. Klasa II naszej szkoły wraz z opiekunem także wzięli udział w tym zadaniu, bo walczymy do końca!

Udział w projekcie był dla nas czasem intensywnej pracy. Dowiedzieliśmy się wielu cennych informacji, wykonaliśmy sporo eksperymentów i doświadczeń. Był to czas także na poznanie wielu naukowców i wynalazców.

Podsumowując, wykonaliśmy wszystkie zadania i udało nam się odnaleźć Ignacego! A tymczasem… czekamy na wyniki konkursu i na kolejny etap projektu.

Do zobaczenia!

Ewa Mierzwa

WIĘCEJ ZDJĘĆ ..