Zakończenie projektu „Akademia Leśna. Jak tropić ślady w przyrodzie?” w klasie I

16 maja klasa I ukończyła projekt przyrodniczy „Akademia leśna. Jak tropić ślady w przyrodzie?” Realizacja projektu przebiegała w dwóch etapach. Pierwszy składał się z zajęć dotyczących emocji i integracji zespołu klasowego. Uczniowie zastanawiali się „Dlaczego smutek jest nam potrzebny?” oraz „Jak być dobrym przyjacielem?” W drugiej części projektu dzieci odkrywały tajemnice lasu i dowiedziały się, jak ogromne znaczenie ma on dla roślin i zwierząt w nim żyjących. Każda z lekcji odnosiła się do ważnego pytania natury przyrodniczej: Dlaczego buk ma gładką, a dąb spękaną korę?, Czy misia można spotkać w lesie?, Jak tropić zwierzęta?, Czy grzyby rosną tylko w lesie?, Czy ptaki mają zęby?, Czy istnieją drzewa starsze od dinozaurów? W trakcie spotkań uczniowie poszerzyli swoją wiedzę nie tylko teoretycznie, ale również zweryfikowali ją w praktyce, podczas wycieczek do lasu i obserwacji przyrodniczych. Była to także okazja, do rozwijania w dzieciach wrażliwości na piękno otaczającego świata.

Koordynator projektu – Joanna Szela